سنسور مونوکسید (carbon monoxide detector)

سنسور مونوکسید (carbon monoxide detector) جزو آن دسته از تشخیص دهنده هایی می باشد که با توجه به دو مدل 220 ولت یا همان برق شهری و 9 ولت با باطری،به راحتی در هر مکانی امکان نصب و استفاده را دارد.همچنین انواع این نوع تشخیص دهنده ها دارای امکاناتی از قبیل ارسال سیگنال یا مداری جهت فعال یا خاموش کردن فن هواکش می باشند که در زمان تشخیص نشت گاز مونوکسید کربن، اقدام به روشن نمودن فن های مکنده هوا و خارج کردن این گاز خطرناک می نمایند.

سنسور مونوکسید (carbon monoxide detector)
سنسور مونوکسید (carbon monoxide detector)
ردیاب را نصب نکنید … همیشه به یاد داشته باشید …
برای جلوگیری تشخیص کاذب،بهتر است در اماکنی که سوخت های فسیلی استفاده مش یود نصب نشود قبل از نصب ، بررسی کنید تا مطمئن شوید ردیاب توسط آزمایشگاه های Underwriters (UL) تأیید شده است تا آزمایشات دقیق و الزامات ایمنی را برآورده کند
در اماکن مرطوب و نزدیک حمام و بخارات آب نصب نشود قبل از نصب دستورالعمل کتابچه راهنمای ردیاب مونوکسید کربن را بخوانید
در معرض نور مستقیم خورشید نصب نشود آشکارسازهای CO حداقل 30 الی 50 سانتیمتر از تجهیزات خانگی با گاز شامل اجاق گاز ، خشک کن و کوره را نصب کنید
دور از دسترس کودکان نصب شود درصورتی که حانه و پارکینگ در کنار هم باشند باید سنسور مونوکسید حداقل 3 متر با پارکینگ فاصله داشته باشد.
در مسیر باد و پنجره یا درب ها نصب نشود برای تشخیص دقیق تر نشت گاز مونوکسید بهتر است از چندین سنسور در مکان های مختلف استفاده کرد.

نکات ایمنی در خصوص سنسور مونوکسید (Carbon Monoxid Detector)

  • ردیاب های CO را در ارتفاع زانو نصب کنید. هرگز آشکارسازهای مونوکسید کربن را روی سقف قرار ندهید، مونوکسید کربن با هوای خانه شما مخلوط می شود و بالا نمی رود. برای نصب صحیح ردیاب خود در ارتفاع مناسب ، از دستورالعمل سازنده خود پیروی کنید. به یاد داشته باشید که کودکان و حیوانات خانگی را هنگام نصب باید در ذهن داشته باشید.
  • ماهانه ردیاب را آزمایش کنید. برای اطمینان از اینکه ردیاب CO شما به درستی کار می کند ، ردیاب را هر ماه آزمایش کنید. بیشتر آشکارسازها شامل یک دکمه تست یک فشاره هستند که برای درخشش یک چراغ یا صدای زنگ هشدار طراحی شده است که ردیاب در حال کار در آن کاملاً مناسب است.
  • ردیاب CO را تمیز نگه دارید. شما می خواهید مطمئن شوید که ردیاب شما عاری از گرد و غبار ، خاک و ذرات دیگری است که ممکن است مانع از ردیاب و هشدار آشکارساز در مورد مونوکسید کربن شود. آشکارساز را با پارچه پاک کنید و حداقل یک بار در سال یا بیشتر در صورت نیاز آن را خلاء کنید.
  • هشدارهای کم باتری را بررسی کنید. هنگامی که باتری ردیاب CO ضعیف شده است ، باید به طور خودکار صدای زنگ تکرار به شما هشدار می دهد تا سریعاً ردیاب را بررسی کنید. حتی اگر به عنوان بهترین روش نیز انجام نشود ، کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده توصیه می کند باتری های ردیاب CO خود را هر ساله هنگام چرخاندن ساعت های خود به جلو برای زمان صرفه جویی در نور روز تغییر دهید.

سنسور مونوکسید (carbon monoxide detector) جهت تشخیص گاز CO یا همان مونوکسید کربن استفاده میشود،گاز مونوکسید کربن با توجه ویژگی هایی از جمله بی رنگ و بی بو بودن سالانه بسیاری از انسان ها را به کام مرگ می کشاند،انواع مختلفی از سنسور های مونوکسید در حال حاضر در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد که در جدول ذیل به تعدادی از مشخصات فنی این سنسور ها اشاره می گردد.

Part Number CO400
Item Weight 7.2 ounces
Product Dimensions 5 x 1 x 3 inches
California residents  for Proposition 65 warning
Item model number CO400FF
Batteries 2 AA batteries required. (included)
Size Pack of 1
Color White
Style Battery Powered
Material Multi
Power Source battery-powered
Voltage 120 volts
Item Package Quantity 1
Number Of Pieces 1
Certification Not Applicable
Included Components Alarm; Mounting Bracket; User Manual; 9V Battery
Batteries Included? Yes
Batteries Required? Yes
Battery Cell Type Alkaline
Warranty Description 5 Year Warranty
شرکت پارسیان اطفاء ایرانیان : مشاوره، طراحی و اجرای سیستم اطفاء و اعلام حریق با رعایت استانداردهای ایمنی و آتشنشانی
جهت دریافت اطلاعات بیشتر ، سفارش و خرید ،با شماره های زیر تماس بگیرید :
تلفن : 65474901(021)
همراه : 09102990800

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
whatsapp
telegram
phone